Betspawn till CS:GO

09.05.2017

Ni har nog alla hört talas om det nya spelbolaget Betspawn nu. Men hur mycket vet ni ännu? Tänkte att jag går igenom deras CS utbud idag och så kan vi tillsammans utvärdera om det är något att använda.

Till skillnad från många andra svenska spelbolag så fokuserar Betspawn endast på esport och har därför ett väldigt bra utbud på CS.

Du hittar matcher hela vägen ner till tier-4 matcher och till och med den asiatiska marknaden.

Visserligen har mindre populära matcher ett begränsat utbud (matchvinnare och jämnt/udda antal rundor och någon annan mer simpel). Men de större matcherna är allt du kan tänka dig.

  • Matchvinnare
  • Handikapp
  • Över/under
  • Osv...

https://www.hltv.org/ är förövrigt bra för statistik! 

För just Counter-Strike och Betspawn så hittar du de bästa oddsen på handikapp och över/under bets.

Jag har märkt att om du gör många sådana bets så brukar det här spelbolaget i medel alltid ha bäst odds.

Deras live bets på CS är också bra - men jag tror att i och med att deras plattform är i Beta så uppdaterar det lite långsamt. Missat ett par bets jag har velat göra på grund av det. Inte hela världen men jag hoppas de snabbar på uppdateringar i framtiden.

Jag tror att Betspawn kommer bli väldigt stora inom esport betting. Nu får vi hoppas att de fortsätter vara 100% kundinriktade och fortsätta bry sig om oss användare. Generell regel är att spelbolagen blir lata när det gäller kundnöjdhet så fort de blir stora (på mikro-nivo då, dvs att det känns som att man pratar med sin jämlike inte goliat).

Men för att summera så skulle jag säga att Betspawn har det bästa CS utbudet om man jämför med andra svenska spelbolag - men det finns såklart många andra esport-inriktade sidor som skulle kunna konkurrera (men då får du acceptera engelsk plattform).

Om du bettar på annat än CS, exempelvis HORN så läs den här artikeln om det.

Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång